У той час, як у нашому місті роками поступово зникали на¬завжди «Новоград-Волинська мінеральна вода», Новоград-Волинський завод продтоварів і вже, швидше всього, за¬лишиться в минулому «живе Новоград-Волинське пиво», Новоград-Волинський хлібозавод успішно розвивається, і нині його можна назвати одним з флагманів виробництва хлібобулочних виробів навіть на обласному рівні. Адже, як повідомляє прес-служба обласної адміністрації, в обласно¬му центрі склалася непроста ситуація з виробництвом хліба. За минулий рік його обсяги зменшились на 18 відсотків, і тенденція зберігається. Вже впродовж тривалого часу не працюють перший та другий хлібозаводи (що належать ЗАТ «Золотий коровай»). Однак житомиряни без хліба не залишились, — звільнене місце зайняли інші виробники, і серед них чи не найбільш до смаку жителям обласного цен¬тру припала продукція Новоград-Волинського хлібозаводу.
Звісно, нас, як патріотів рідного міста, радує той факт, що саме новоград-волинський хліб має таку популярність не лише в межах рідного міста та району, а й на теренах нашої і сусідніх областей. Про те, як живеться нині хлібопекарням, як вдалося досягти такого успіху в непростих умовах сього¬дення, - наша розмова з директором Новоград-Волинського хлібозаводу С.Ф.ПОРТЯНКОМ.
— Сергію Федоровичу, завдяки яким чинникам підприємству, яке ви очолюєте, вдається так успішно завойовувати нові серйозні ринки в час потужної конкуренції в галузі виробництва хлібобулочних виробів?
— Ми, дійсно, маємо досить серйозні і потужні ринки збуту продукції, які утримуємо не якимись адміністративними за¬ходами, а широтою асортименту, високою якістю та гарантією безпеки вживання того продукту, який виробляємо.
Ще 20 років тому, коли я щой¬но прийшов на це підприємство, нам вдалося здійснити програ¬му і концепцію оновлення ви¬робництва, технологічного об-ладнання і запровадити роботу над новими видами продукції.
Зауважу, що з тих часів у нас залишилося лише два-три види хлібобулочних виробів. Все інше - це нова продукція, серед якої значне місце займає хліб з лікувально-профілактичними якостями. Це не просто хліб, а хліб, який оцінено професіоналами на міжнародних виставках країн СНД за участю європейських хлібопекарів - з Франції, Сло¬ваччини, Німеччини. Назви виробників продукції були невідомі дегустаційній комісії, і в результаті їх незалежної оцінки саме зразки нашої продукції були удостоєні зо¬лотих, срібних і бронзових медалей. А такі види хліба як «Апетит», «Висівковий», «Пиріг з маком» удостоєні гран-прі.
Тож це говорить про те, що саме завдяки цим позиціям на сьогодні Новоград-Волинський хлібозавод стабільно утримує і розширяє свій ринок.
— Сергію Федорови¬чу, а які саме лікувально-профілактичні якості при-таманні хлібобулочним виро¬бам, що їх випікає Новоград-Волинський хлібозавод?
— Таких сортів багато, тож я зупинюся лише на дея¬ких. Скажімо, хліб «Апетит» рекомендується людям по¬хилого віку, тим, хто має ви¬соку кислотність шлунково-кишкового тракту. Висівковий хліб - це хліб для діабетиків, білково-пшеничний - дієтичний, у хлібі «Дарницькому» – 60-70 відсотків житнього борошна, яке має в собі клітковину, ензими, амінокислоти, залізо, кальцій, магній і всю вітамінну групу - все це в комплексі забезпечує очистку крові, очистку організму від шлаків.
— Наша продукція перевіряється на відсутність солей тяжких металів, нітратів і пестицидів. На даний час маємо можливість силами нашої лабораторії проводити якісну перевірку сировини. А там, де не вистачає власних потужностей, запрошуємо об¬ласний центр стандартизації і метеорології, обласну і районну санепідемстанцію, з допомогою яких перевіряємо всі бакпоказники для того, щоб в жодному разі не допустити потрапляння у хліб ні спорів картопляної хво¬роби, ні спорів стафілокока чи сальмонели, щоб вони не мали жодної можливості проростати в наших продуктах, що ми їх поставляємо на ринок.
— Який відсоток продукції вашого підприємства реалізується саме в Новограді-Волинському?
— Ми завжди ведемо відкриту політику з нашими торгово-роздрібними підприємствами, беремо до уваги всі зауваження, знаходимо компроміси з ними, йдемо назустріч, і нині більше 60 відсотків всієї випущеної продукції продається в нашому місті, а на полицях великих магазинів понад 80 відсотків хлібобулочних виробів - це продукція нашого підприємства.
Ми Дуже відповідально підходимо до застосування всіх інгредієнтів і рецептурних складових того чи іншого виду продукції на відсутність генно-модифікованих організмів. І мені дуже хочеться, щоб новоград-волинський спожи-вач знав це і розумів. Як і те, що Новоград-Волинський хлібозавод має декілька девізів, на яких будує свою політику.
По-перше, — жодної копійки прибутку на здоров'ї покупців. По-друге, це фірмова торгівля, де постійно діє виставка-продаж всього того широкого асортименту продукції, яку ми випускаємо, і плюс - культура обслуговування населення.
По-третє, ми випускаємо продукцію за класичними «дідівськими» технологіями з врахуванням сучасних но¬вих рецептурних пропозицій, які ми реалізуємо у себе на виробництві у випуску продукції преміум-класу.
— Що це за продукція, чим вона особлива?
— Такий хліб випускаємо опарним способом, на заква¬сках. Це старовинні традиції хлібопекарів. Це класика вироб¬ництва хлібобулочної продукції. Ми ні в якому разі не хочемо йти на швидкісні технології, які роблять хліб несмачним та зовсім некорисним для на¬шого організму. Ми також не застосовуємо розрихлювачів, які скорочують технологічний процес. Ми прагнемо того, щоб кожен наш продукт перед тим, як його вживатимуть, дав насолоду своїм ароматом і незрівнянним ні з чим за¬пахом справжнього, натураль¬ного свіжого хліба, а також мав корисні властивості для здоров'я.
До речі, що стосується продукції преміум-класу, то тут, за рахунок меншої ваги, нам вдалося зробити доступ¬ним цей хліб практично для всіх покупців. Маються на увазі заварні сорти хліба, де жито складає від 90 до 100 відсотків, де заварка відбувається за чотирьохстадійною технологією, де присутні особливі добавки - коріандру, ізюму, тмину, соняшникових зерняток і багатьох інших ре-цептур, які мають виключно натуральне походження.
Все це дає нам можливість таким чином реалізувати наші програми, що нас запрошують на ринки Житомира, Коросте¬ня, на черзі - Коростишів, де розглядається питання про продаж нашої продукції. Хочу відзначити, що, покуштувавши новоград-волинського хліба хоч раз, нам відкривають все нові і нові ринки.
Цими днями ми порадували наших покупців новим видом продукції, що має трикутну форму - це хліб «Лускунчик».
— Які маєте плани на най¬ближче майбутнє?
— Ми ніколи не зупиняємося на досягнутому - у нас є дуже серйозна програма збільшення заварних сортів хліба, щоб по¬ставити їх на масовий випуск. Щоб сьогодні замість простих житньо-пшеничних сортів хліба за доступними цінами виробля¬лися заварні сорти хліба.
Для цього ми об'їздили всі хлібозаводи Білорусії, бо саме Білорусія, за оцінкою Президен¬та європейських хлібопекарів, була удостоєна звання кращої хлібопекарні Європи. Ми по¬знайомилися з технологіями білорусів. Так, це дуже не-просто, це вимагає дуже ве¬ликих коштів, підключення лабораторій на державному рівні, але ми працюємо над цим питанням, і я думаю, що вже в найближчому майбутньому ми порадуємо нашого покупця відмінними заварними сорта¬ми, які будуть мати масове виробництво і будуть доступни¬ми за ціновими пропозиціями нашим покупцям.
Маючи нагоду, напередодні великого Дня Перемоги хочу побажати всім миру, добра, зла¬годи, міцного здоров'я, успіхів!
Лариса ГЕМБАРСЬКА
|