Так сталося, що у день проведення на ВАТ «Новоград-Волинський хлібозавод» наради спеціалістів з представни¬ками торгової мережі, мені довелось побувати у кількох не¬величких продовольчих магазинах. Раніше там торгували хлібом іншого виробника. Проте з часом були змушені від¬мовитись від його послуг, оскільки покупці щоразу запитува¬ли хліб — «хлібзаводівський». Дехто з продавців навіть зі¬знався, що хліб саме місцевого хлібозаводу сприяє їм у тор¬гівлі загалом, бо, купуючи цей прекрасної якості хліб, покупці більш охоче купують також інші продукти. Можна вважати, що продукція саме місцевого хлібозаводу робить певну рек¬ламу торговельним закладам, стабілізує їхню роботу...
Аби «звірити свої годинники», разом обговорити насущні проблеми реалізації хліба та хлібобулочних виробів і зібра¬лись на нараду представники багатьох магазинів міста. Захід відбувся у лабораторії підприємства. Перед присутніми висту¬пили начальник відділу збуту хлібозаводу Є.С. Горчакова, за-відуюча лабораторією Г.М. Швайківська, інші фахівці.
Який висновок можна зробити з побаченого і почутого на виробництві? Найголовніший: продукція Новоград-Волинського хлібозаводу, безперечно, залишається найкращою на ринку продовольства у нашому регіоні. Такому успіху визнаного виробника сприяє десятиліттями відпрацьована технологія випічки продукту №1, прискіпливе ставлення кожного (від директора до пекаря) до якості хліба, булочок, тортів.
Звичайно, у час справжнього хаосу на вітчизняному рин¬ку хлібопродуктів можна було б піти іншим шляхом, випуска¬ти продукцію невисокої якості, значно дешевшу і набагато краще почуватися у фінансовому плані. До речі, і на згаданій нараді дехто з присутніх гостей пропонував здешевити про¬дукцію за рахунок погіршення якості, працювати «як інші». На це заводські спеціалісти категорично відповіли: «ні». Адже кожен з видів продукції хлібозаводу проходить затверджен-ня у державному органі — «Укрхлібопромі». Крім того, систе¬матично контролюється міською санепідемстанцією, Жито¬мирським обласним центром стандартизації. І, звичайно, щоденний контроль з боку власної лабораторії. За такого жорсткого підходу до якості продукції споживач, як кажуть, на всі сто може бути впевненим у повній безпечності проду¬кції місцевих хлібопекарів.
Аби нарощувати обсяги виробництва, завод щороку освоює нові види продукції, тепер лише хлібобулочних ви¬робів — понад 10 найменувань. Добрим попитом у покупців користується хліб «Особливий», «Орільський», «Монастирський», планується випуск «Обіднього». На нараді справедливо підкреслювалось, що в умовах радіаційного забруднення дуже корисно споживати йодований хліб, який завжди є в продажу. Дехто з гостей слушно зауважив, що продукція місцевого хлібозаводу справді досить високої яко¬сті, корисна, проте заводчани недостатньо працюють у на¬прямку реклами. Пропонувалось випускати яскраві кольо¬рові листівки, проспекти, які повинні бути у кожному мага¬зині. Присутній на зустрічі головний інженер В.В. Мосійчук, пообіцяв обов'язково це врахувати. Керівники ряду магази¬нів просили постачальника завозити хліб чим раніше, од¬разу після відкриття магазинів, о 8-ій ранку, бо багато хто з покупців бажає споживати хліб, що тільки з печі. По-перше, відзначили представники служби експедиції підприємство не в змозі одночасно завезти хліб у... 200 магазинів, з яки¬ми укладено угоди. До того ж взимку свої корективи вно¬сять дороги. Та й споживати дуже свіжий хліб не зовсім ба¬жано, принаймні на Заході такої думки. Тим не менше на заводі пообіцяли переглянути графік завезення хліба. Сьо¬годні цей продукт розвозять 19 автомобілів, дехто з підпри¬ємців забирає продукцію самовивозом, при цьому має пев¬ну економію. Добре, що деякі магазини у центрі почали пра¬цювати з 7-ї ранку, і завжди першими отримують продукцію хлібозаводу.
Після обміну думками розпочалась дегустація продукції хлібозаводу. Зізнаюсь, що такого багатого, святкового столу досі бачити не довелось. Заводчани зазначили, що нічого особливого не демонструють — все прямо з конвеєра.
Спочатку скуштували хліби. Кожен по-своєму смачний, корисний. По-доброму здивував і асортимент булочних ви¬робів: плетінка «З начинкою», макові гребінці, кільця макові, корзинка «Журавлик», кекс «Домашній», булочка «Шкільна», плюшка «Московська», напівфабрикат для піци... І це — да¬леко не повний перелік. Безперечно, заводські пекарі по праву заслуговують на наше, покупців, щире «спасибі».
Цікаво було також дізнатись про рецептуру тортів. Важ¬ливо, що ця смачна продукція виготовляється лише з нату¬ральної сировини, з дотриманням усіх вимог технології у новому кондитерському цеху. Торти «Київський», «Празь¬кий», «Київська весна» вже добре відомі новоград-волинським ласунам. Та удосконаленню, як відомо, немає межі. Тож гості радили ще краще дбати про оздоблення тортів, робити їх більш високими, отже привабливішими. Вислов-лювались також думки щодо освоєння випічки пиріжків, бу¬лочок з сиром, яблуками, згущеним молоком. Майстри обі¬цяли розглянути і ці пропозиції.
Ось таким вийшов діалог двох зацікавлених сторін. Без¬перечно, він став корисним для працівників хлібозаводу і то¬ргівлі. Вносились також пропозиції проводити подібні зустрічі-дегустації з покупцями у великих магазинах. І така ідея за¬слуговує на увагу. Добре, що найпотужніше хлібопекарське підприємство регіону не зупиняється на досягнутому, пра¬цює творчо, перспективно. І при цьому високо тримає свою марку, щороку збільшує відрахування до міського бюджету. Одне слово, працює на добробут своїх земляків.
Віктор Савицький |